Cum lucram – Organizarea casei

Make it Home > Cum lucram – Organizarea casei

Mai concret, cum procedam

Organizarea casei

Cand simti ca nu te mai descurci printre atatea lucruri in casa ta, suna-ne si te ajutam sa creezi un spatiu sanatos, ordonat, aerisit si bine organizat astfel incat sa fie o bucurie sa traiesti in caminul tau.

Iata care sunt pasii pe care ii vom parcurge impreuna in organizarea eficienta a casei tale.

De aceea este foarte important sa te reprezinte, sa simti ca “faceti casa buna” impreuna.

Stabilirea zonei de organizat

Ai nevoie de organizare in toata casa sau doar de o zona anume, cum ar fi bucataria, debaraua sau dressingul?

Vom stabili mai intai care sunt obiectivele si spatiul de organizat, precum si timpul in care reusim sa indeplinim ce ne propunem, functie de amploarea situatiei.

Putem incepe cu o zona, iar apoi sa continuam cu restul casei, insa trebuie tinut cont ca cea mai eficienta organizare este plecand de la categorii de lucruri si nu de la camere.

Categoriile de lucruri

In organizarea unei case impartim lucrurile din ea in urmatoarele categorii:

  • Haine
  • Carti
  • Hartii (acte, contracte etc.)
  • Ustensile (de bucatarie, ingrijire corporala sau pentru intretinerea casei)
  • Diverse (articole mici utile in diverse scopuri)
  • Obiecte cu valoare sentimentala (fotografii, suveniruri, cadouri primite etc.)

Ce pleaca si ce ramane

Inainte de a pune ordine in orice tip de lucruri trebuie sa eliberam spatiul ocupat de cele care nu mai trebuie pastrate. Cum facem asta? Adunam intr-o gramada mare toate lucrurile. Apoi, la fel ca in metoda KonMari, luam fiecare lucru in parte si ne intrebam daca ne aduce bucurie sau daca ne foloseste la ceva. Daca nu simti ca iti aduce bucurie si nici nu il folosesti in mod curent, atunci e cazul sa iti iei ramas bun de la el. Ii multumesti si il pui in gramada cu lucruri de donat, sau in cea cu lucruri de aruncat.

Daca iti aduce bucurie sau iti este folositor, atunci merge in gramada de pastrat.

La final vom fi sortat toate lucrurile in 3 categorii:

  • Lucruri de pastrat
  • Lucruri de donat
  • Lucruri de aruncat

Spatiul de depozitare

Urmatoarea faza este pregatirea spatiului de depozitare: dulapuri, comode, debara etc.

Ne asiguram ca este curat, aerisit si in buna conditie (rezista la greutatea pe care intentionam sa o asezam acolo, usile sunt functionale, sertarele nu se blocheaza etc.).

Apoi marea provocare va fi sa facem sa incapa obiectele din gramada “de pastrat” in spatiul de depozitare respectiv.

Dar cum le asezam? Nu oricum. In functie de categoria de produse putem apela la cateva principii care sa ne ajute ulterior sa gasim usor un obiect in multitudinea de obiecte mai mult sau mai putin similare, depozitate acolo.

Iata cateva criterii dupa care putem ordona lucrurile in dulapuri si categoriile principale pentru care se potrivesc mai bine aceste criterii:

  • Dupa utilizare – ustensile, haine
  • Dupa sezon – haine, incaltaminte, ustensile, obiecte de petrecerea timpului liber, outdoor, sarbatori
  • Dupa culoare – haine, decoratiuni, vesela, chiar si carti
  • Dupa gen/tematica – carti, haine, jucarii, acte
  • Alfabetic – carti, acte
  • Cronologic – obiecte cu valoare sentimentala, fotografii, acte
  • Dupa frecventa in utilizare – ustensile, haine, incaltaminte

Cum pastram ordinea

Atunci cand punem lucrurile in ordine o facem dupa o anumita logica, astfel incat sa iti fie usor sa le stii locul. In functie de specificul locului, al categoriei de obiecte si respectand unul sau mai multe dintre criteriile de mai sus, vom gasi logica cea mai usoara de asezare, astfel incat sa nu iti fie greu sa asezi lucrurile acolo unde le este locul.

Mai mult chiar, putem apela la etichetare, atunci cand este necesar. De la cutii cu lucruri marunte in debara, bibliorafturi cu acte, albume foto, recipiente cu alimente sau condimente pana la sertarele din dressing. Astfel vei avea un sistem elegant si comod de a pastra lucrurile in ordine.

Iar cand totul va fi descongestionat, ordonat, aerisit, vei vedea ce bine te vei simti, ce satisfactie vei avea. Parca respiri mai bine, fruntea ti se descreteste si vei simti dorinta sa pastrezi ordinea mereu, pentru ca vei avea un sistem logic si usor care te va invita sa tii lucrurile in ordine.

Mai mult chiar, vei vedea ca vei pretui mai mult lucrurile pe care le ai, le vei pune mai bine in valoare, dar si ele pe tine.

Asa ca nu ezita, suna-ne si hai sa aducem ordinea, bunastarea si frumosul in caminul tau. In plus, te putem ajuta si cu cateva tips-uri de design interior ca sa ai, pe langa o casa ordonata, si una frumoasa, in care sa simti bucurie de fiecare data cand te intorci la ea.

Cum lucram - Renovari/Constructii case
Daca proiectul tau pentru care ai nevoie de ajutor este renovarea, extinderea sau consolidarea unei case, pasii pe care ii urmam impreuna
Cum lucram - Design interior
Cand simti ca nu te mai descurci printer atatea lucruri in casa ta, suna-ne si te ajutam sa creezi un spatiu sanatos, ordonat